söndag 20 juli 2008

Drömmar...


Enligt min far skall jag hålla mina drömmar för mig själv... folk kan ju börja undra.

Vaddå hålla dom för mig själv? Har han inte själv några drömmar? Eller är han helt enkelt för gammal för att ha sådana? Kan man bli för gammal för drömmar? Om så så vill jag inte bli så gammal... då vill jag förbli som jag är nu för mina drömmar just nu känns bra.


Mina drömmar.

Jag drömmer om att vinna drömvinsten på lotto.

Då skulle jag köpa ett stort hus nånstans där det är tyst. Ett hus med tillräckligt många rum så att alla kan få var sitt och att man fortfarande kan ha några vänner på besök några dagar.

Barnen skulle få inreda sina egna rum och få löpa amok med varsin kundvagn i en leksaksaffär.

C skulle få ha ett rum dit hon kan dra sig tillbaka och prata i telefon eller läsa en bok eller bara komma ifrån.

Själv skulle jag ha ett teknikrum... med datorer, hemmabioanläggning, tv-spel och en elgitarr.

Sen skulle jag ställa till med ett vidunderligt bröllop. Alla man känner skulle vara inbjudna. Skulle hyrt en stor vacker kyrka och ett ställe där festen kan hållas och gästerna kan stanna över natten så att man slipper tänka på hur man skall ta sig hem eller till hotellet efter festligheterna. Jag och min maka skulle ha en bröllopssvit och dagen efter brölloppet skulle vi dra iväg på en smekmånad. Vi skulle besöka några storstäder och ställen vi båda vill se och sedan avsluta på stranden på nån söderhavsö.

Barnen skulle vi självklart ha med oss men samtidigt ha med oss någon som kan ta hand om dom när vi vill ta oss en stund för oss själva... och nio månader senare får barnen ett litet syskon. (skämt åsido).

Till huset skulle vänner vara välkomna när som helst... bara dom inte kommer oanmälda.

Vi skulle grillat, ätit gott och roat oss. Barnen skulle kunna ha sina vänner över och slippa sitta hemma och ha det tråkigt.

Vardagen är ju oundviklig när man har barn trots att man har en massa miljoner på kontot. Barnen är ju tvugna att få sig en utbildning så det är bara att knalla upp på mornarna och fixa frukost och se till så att dom kommer till skolan. Efter skolan få rdom komma hem och göra sina läxor innan dom får bege sig ut.

C skulle få ta körkort och en bil skulle inhandlas till henne. Då kan hon sticka iväg själv om hon vill och slipper ha mig med sig gnällandes i diverse klädbutiker osv.

Jag skulle skaffat mig mc-kort och skaffat mig en glidare. Med den skulle jag kunna komma iväg och känna vinden i ansiktet.

Det den stora drömmen... den ger möjlighet till att förverkliga flera mindre drömmar.


Bilden har inget med inlägget att göra.

1 kommentar:

Anonym sa...

Sluta aldrig drömma min vän! Kramar