måndag 21 juli 2008

Nu så.




Nu har jag fått tillbaka min bil.


Det var bränslepumpen som var problemet.


Jag ringde till verkstaden strax innan nio idag och fick veta att min bil gått in som förstabil. Något annat hade jag inte accepterat. Strax efter halv elva ringde dom och sa att nu var den klar så jag kunde komma och hämta den. Dom skulle sätta batteriet på laddning eftersom det var helt urladdat och det skulle dom inte ta betalt för.


Jag satte mig på bussen och efter många om och men några minuter efter tolv så anlände jag till verkstaden. Då hade dom lunchstängt till ett. Så jag satte mig på en bänk och spelade lite på telefonen. Klockan ett så öppnade dom och jag betalade 4500 och så fick jag en check på 250 kronor till nästa besök. NÄSTA BESÖK? Med tanke på hur otrevligt bemött jag blev i fredags så lär jag tänka efter både tre och fyra gånger innan jag lämnar in den på samma ställe.


Jag fick min röda pansarvagn och när jag vred om nyckeln så startade den utan några som helst problem. Skall passa på att gå igenom fönsterveven i helgen när jag har nån som kan sånt här i närheten.




Vad händer nu denna veckan då?


Om vissa krafter fick bestämma helt och hållet så skulle vi besöka en massa klädaffärer överallt. Men jag är inte värst intresserad av det. En affär till skall vi besöka, sen blir det kanske en trip till Herrljunga där min maffiamamma (gudmor) bor. På torsdag skall vi till akvariebutiken och fixa lite föda åt våra fiskar. På torsdag skall vi packa också för att på fredag morgon bege oss upp mot värmland. Vi skall hälsa på en en fd kollega till mig. Där uppe skall vi vara i fyra dagar. Vi har hyrt en campingstuga i Sölje... ca 5 km från kompisen. På måndag skall vi åka vidare... vart vet vi inte än. Det får vi se när vi åker.




Så ja, dagens bild kan faktiskt härledas till inlägget. En hög med pansarvagnar.

Inga kommentarer: