tisdag 29 juli 2008

Semester trip.

I fredags morse begav vi oss norrut till Värmland. Första stoppet blev i Uddevalla där vi handlade frukost. Därifrån vidare till Bengtsfors, Årjäng och till sist Sölje. Där checkade vi in i stugan och stack iväg till våra vänner i Glava. Där hade dom fullt upp med att bärga hö så vi stack iväg till Arvika för att köpa mat. Maten grillades och dagens bilder är tagna under kvällen.

I lördags hjälpte vi till med höet. Jag körde hö med en fyrhjulig motorcykel med släp och C (fästmön) var med och lastade in höet i ladan.

I söndags tog vi det lugnt... besökte en marknad i Nysäter som visade sig vara en loppis.

Igår tog vi vårat pick och pack och begav oss mot Gränna. På vägen jagade vi boende i trakten kring Gränna men misslyckades totalt. Vi stannade till i Motala och hälsade på en god vän till mig, då var klockan redan sju. Inte en chans i helvete att vi skulle kunna hinna ner till Gränna för att se hur polkagrisar blir till. Näe... vi tog siktet hemåt i lugn takt. Vi åkte och tittade på ekoparken i Omberg. Strax efter Ulricehamn så svängde vi av och körde på små skogsvägar resten av vägen. Fick ta del vårat rika djurliv då vi fick se älg, grävling, rådjur och en mus som råkade bli väldigt bekant med två av mina däck.

Well, well... skall ta och njuta av semestern här hemma.